inchide

Cosul tau
Cosul tau este gol!

Politica de returnare - Lensa.ro

 

POLITICA DE GARANTII, RETUR SI SCHIMBARE PRODUSE

 

TENSA ART DESIGN S.A. (in continuare „LENSA”), cu sediul in Comuna Chiajna, Sat Chiajna, Str. Pacii nr. 22, Judetul Ilfov, avand numar de inregistrare in Registrul Comertului J23/1078/2010 si CUI RO25170469, reprezentata legal prin Director General - Craciun Daniel, ofera spre comercializare produse de optica (ex. ochelari de vedere, ochelari de soare, lentile de contact, solutii etc.) atat prin intermediul platformei online www.lensa.ro, cat si prin intermediul magazinelor fizice din Romania.

LENSA detine certificare „Certified Reseller Ray-Ban”.

RaybanCertifiedStore2020

Garantiile si drepturile pe care LENSA le acorda clientilor care achizitioneaza produse de pe platforma www.lensa.ro sau din magazinele fizice LENSA din tara sunt urmatoarele:

I. GARANTIA DE CONFORMITATE

In coformiate cu dispozitiile OUG 140/2021, LENSA ofera pentru produsele achizitionate prin intermediul www.lensa.ro precum si pentru cele achizitionate din magazinele LENSA, o garantie de conformitate, garantia este reprezentata de bonul fiscal/factura fiscala. 

Garantia oferita pentru conformitatea produselor achizitionate este de 2 (doi) ani, cu exceptia produselor pentru care exista o garantie specifica (acele produse cu durata scurta de viata). Garantia incepe sa isi produca efectele din momentul livrarii bunurilor. 

In perioada de garantie, orice neconformitate va fi comunicata catre LENSA de indata ce a fost descoperita, prezentand toate informatiile necesare cu privire la produs. Neconformitatea se va aduce in atentia LENSA nu mai tarziu de 14 zile de la momentul constatarii.

Ne dorim ca toti clientii LENSA sa aiba parte de o experienta cat mai placuta in cadrul interactiunii cu produsele noastre, motiv pentru care, pentru a putea remedia intr-un termen cat mai scurt orice neconformitate, aceasta trebuie adusa in atentia noastra intr-un termen cat mai scurt.

In cazul in care LENSA constata o neconformitate, ca urmare a instiintarii unui client, masurile corective ce se pot lua sunt urmatoarele:

i. ADUCEREA IN CONFORMITATE A PRODUSELOR (REPARARE sau INLOCUIRE);

Pentru ca produsele sa fie aduse in conformitate, clientul poate opta intre reparatie si inlocuire cu exceptia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune in sarcina LENSA costuri ce ar fi disproportionate, luand in considerare toate circumstantele. In acest caz, LENSA va analiza optiunea clientului si il va informa pe aceasta asupra masurii ce se va adopta in cazul respectiv.

In conformitate cu art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgenta nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, LENSA poate refuza sa aduca in conformitate un produs daca reparatia sau inlocuirea acestuia este imposibila sau i-ar impune costuri disproportionate, luand in considerare toate circumstantele, in special gravitatea neconformitatii si valoarea produsului in cazul in care n-ar fi existat neconformitatea, urmand sa ofere consumatorului o alta masura corectiva prin raportare la situatiua concreta, intr-un termen rezonabil, ce nu va depasi 15 zile de la momentul informarii LENSA despre neconformitate.

Reparatia sau inlocuirea se realizeaza respectand urmatoarele conditii:

a) fara costuri din partea clientului;

b) intr-un termen rezonabil ce nu va depasi 15 zile calendaristice din momentul informarii LENSA despre neconformitate (in cazul in care termenul de 15 zile nu va putea fi respectat din motive ce tin de neconformitatea produsului, LENSA va informa in mod corespunzator clientul asupra noului termen);

c) reducand inconvenientele (prin raportare la natura produsului si la scopul pentru care a fost achizitionat);

In cazul in care neconformitatea urmeaza sa fie remediata prin reparare sau inlocuire, cumparatorul are obligatia de a pune produsele la dispozitia LENSA, iar societatea va prelua bunurile pe propria cheltuiala.

Inlocuirea poate avea loc in urmatoarele modalitati:

  1. cu acelasi produs;
  2. cu un produs de o valoare similara;
  3. in cazul unui produs cu un pret mai ridicat decat cel ce face obiectul garantiei, clientul va fi obligat sa achite diferenta dintre valoarea produsului initial si cel inlocuitor.

ii. REDUCEREA PROPORTIONALA A PRETULUI;

Reducerea de pret este proportionala cu diminuarea valorii produselor primite de client in comparatie cu valoarea pe care bunurile ar avea-o daca ar fi in conformitate.

LENSA va evalua situatia neconformitatii produselor in cauza si va stabili reducerea de pret aplicabila prin raportare la circumstantele existente.

In functie de particularitatile neconformitatii, LENSA va putea opta pentru aplicarea unei alte masuri corective (dintre cele mentionate in prezenta sectiune) informand in mod corespunzator clientul intr-un termen rezonabil, ce nu va depasi 15 zile de la momentul informarii LENSA despre neconformitate.

iii. INCETAREA CONTRACTULUI DINTRE PARTI, CU CONSECINTA RETURNARII PRODUSULUI SI A SUMEI ACHITATE;

Clientul isi poate exercita dreptul de a obtine incetarea contractului printr-o declaratie scrisa transmisa catre LENSA, exprimandu-si decizia in acest sens. 

Declaratia de incetare se va transmite prin e-mail la adresa: [email protected] sau va fi depusa in format fizic la adresa magazinului LENSA din care a fost achizitionat produsul. 

Decizia de incetare a contractului dintre parti trebuie sa fie una intemeiata, prin raportare la gravitatea neconformitatii, iar produsul sa nu poata beneficia de celelalte doua masuri corective mentionate anterior (aducerea in conformitate a produsului si reducerea proportionala a pretului).

In cazul in care optiunea clientului de incetare a contractului nu este una intemeiata (putand fi disproportionata), LENSA va putea refuza desfiintarea contractului, oferind clientului optiunea de a beneficia de celelalte masuri corective mentionate anterior

In cazul in care optiunea clientului de incetare a contractului este una intemeiata, returnarea sumei achitate va fi realizata astfel: 

a) Clientul returneaza catre LENSA produsele in cauza;

b) LENSA va rambursa clientului pretul platit pentru produsele in cauza la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator ca bunurile au fost returnate;

c) vanzatorul ramburseaza clientului suma de bani in conformitate cu lit. b), folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata.

MASURILE CORECTIVE PREVAZUTE LA PUNCTELE I. II. SI III. SE VOR LUA IN ORDINEA MENTIONATA ANTERIOR.

Garantia acordata produselor distribuite de catre LENSA se refera numai la deficiente/neconformitati ale produselor determinate de defecte de fabricatie sau vicii ascunse, descoperite in conditiile unei intretineri corespunzatoare a produselor (prin raportare la natura acestora).

LENSA va analiza fiecare caz de neconformitate in mod individual si va informa clientul intr-un termen rezonabil, ce nu va putea depasi 15 zile de la momentul semnalarii neconformitatii.  

Urmatoarele situatii NU SUNT ACOPERITE DE GARANTIE (fara a considera ca lista de mai jos este una limitativa):

       - Defecte generate de zgarieturi, fisuri, sparturi, rupturi, distrugeri partiale sau totale, deformari (fiind considerate efecte ale unei intretineri necorespunzatoare);

       - Zgarieturi mecanice in cazul lentilelor; 

       - Defecte generate de interventiile mecanice asupra produsului (altele decat cele efectuate de personalul LENSA): ex. montaje externe, lipituri etc.

       - Defecte de orice fel ale produsului datorate incendiilor, accidentelor, loviturilor, vibratiilor.

       - Deteriorari ale produsului in urma unei utilizari improprii;

Urmatoarele situatii ANULEAZA GARANTIA:

       - Clientul nu prezinta toate documentele solicitate cu privire la produsul in cauza;

       - Schimbarea starii originale a produsului

II. GARANTIA COMERCIALA

LENSA va putea oferi clientilor o garantie suplimentara, denumita garantie comerciala. Aceasta garantie nu inlocuieste garantia legala de conformitate (2 ani). 

Dreptul la garantia legala de conformitate nu va fi afectat de garantia suplimentara (comerciala).

In situatia in care produsele din portofoliul LENSA vor beneficia de o garantie suplimentara (garantia comerciala), clientii vor fi informati in mod complet la momentul achitionarii asupra modalitatii in care aceasta poate opera.

III. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT PENTRU ACHIZITIILE ONLINE

Clientii LENSA care achizitioneaza produsele noastre online, prin intermediul platformei www.lensa.ro, beneficiaza de o perioada de 30 zile in care se pot retrage din contract, fara a fi necesara justificarea deciziei. Aceasta periaoda de 30 de zile reprezinta o exindere a perioadei de retragere prevazuta de dispozitiile art. 9 din OUG 34/2014.

Termenul de 30 de zile se calculeaza de la data cand clientul a intrat in posesia fizica a produselor comandate.

Pentru a beneficia de dreptul de retragere, clientul are obligatia de a informa LENSA cu privire la decizia sa de retragere din contract in termenul mentionat anterior. Decizia de retragere se va comunica la adresa de e-mail: [email protected]. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere revine clientului. De asemenea, intentia de retragere poate fi exprimata si in cadrul magazinelor fizice.

In urma exprimarii dreptului de retragere din contract pentru produsele achizitionate online, LENSA va proceda la rambursarea sumelor platite de catre client intr-un termen de cel mult 14 zile de la data la care a fost informat despre optiunea de retragere, sub conditia ca produsul ce face obiectul returului sa fi intrat in posesia LENSA.

LENSA ramburseaza sumele platite de catre client folosind aceleasi modalitati de plata ca cele utilizate pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care clientul a fost de acord/a solicitat o alta modalitate de plata. 

LENSA nu are obligatia sa ramburseze costurile suplimentare in situatia in care clientul a ales in mod explicit un alt tip de livrare, decat livrarea standard oferita de LENSA.  

LENSA are dreptul sa amane rambursarea sumelor pana la data receptionarii produselor ce au facut obiectul vanzarii.

Cu exceptia cazului in care LENSA s-a oferit sa recupereze produsele in cauza, clientul are obligatia de a returna sau a inmana produsele personalului LENSA, fara intarzieri nejustificate si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat catre LENSA decizia sa de retragere din contract.

Clientul va suporta costurile directe legate de returnarea produselor. 

Conform art. 16 din OUG 34/2014 sunt exceptate de la exercitarea dreptului de retragere:

  1. produsele confectionate dupa specificatiile prezentate de client sau personalizate in mod clar (ex. produse efectuate pe baza de comanda – ochelari de vedere realizati conform dioptriilor clientului);
  2. furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  3. furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; (ex. lentile de contact);

CA REGULA GENERALA, produsele se vor returna in ambalajul original si in aceeasi stare in care au fost receptionate, respectiv cu toate componente, accesoriile. Produsele deteriorate nu se pot putea returna. 

IV.RETURNAREA PRODUSELOR ACHIZITIONATE DIN MAGAZINELE FIZICE

Potrivit dispozitiilor legale, retunarea produselor achizitionate din magazinele fizice LENSA din Romania, nu poate opera in lipsa unor motive temeinic justificate care sa prezinte neconformitatea unui produs achizitionat.

Cu toate acestea, pentru ca LENSA a dat dovada mereu de flexibilitate si intelegere in relatia cu clientii, LENSA a implementat in acest sens o procedura de retur aplicabila in toate magazinele fizice de pe teritoriul Romaniai.  

Returul produselor achizitionate direct/personal din magazinele fizice LENSA de pe teritoriul Romaniei se poate face in termen de 30 (treizeci) de zile de la achizitionarea acestora.

Astfel, procedura de retur poate fi realizata in urmatoarele conditii:

       - Clientul trebuie sa revina in magazinul LENSA din care a efectuat achizitia, prezentand produsul in stare in care a fost achizitionat, impreuna cu documentele aferente (factura, bon fiscal, certificat de conformitate, certificat de garantie etc.);

       - Produsul ce face obiectul returului nu a fost folosit, este in ambalajul original nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut in aceleasi conditii;

       - Produsul ce face obiectul returului nu este realizat la comanda, dupa specificatiile clientului;

       - Returul produsului se efectueaza in prezenta unui consilier al magazinului LENSA; 

In cazul in care returul a fost acceptat conform conditiilor cumulative de mai sus, clientul poate opta pentru inlocuirea produsului cu alt produs existent din magazinul fizic LENSA, platind diferenta de pret daca este cazul (in cazul de inlocuire cu un produs mai scump decat cel returnat) sau poate primi inapoi suma de bani achitata (astfel cum aceasta este evidentiata in documentele ce atesta plata). 

Nu se pot returna produsele deteriorate, utilizate sau ale caror ambalaje prezinta defecte si nu mai pot fi revandute in aceleasi conditii. De asemenea, produsele realizate la comanda NU se pot returna (ex. lentile cu dioptrii, culoare, ochelari pe baza de prescriptie etc.)

V. SCHIMBAREA PRODUSELOR

Clientii LENSA pot beneficia la cerere, in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea produsului, de schimbarea acestuia.

Optiunea de a schimba produsul achizitionat se poate realiza in urmatoarele conditii:

       - Produsul in cauza sa nu fie realizat la comanda (ex. ochelari de vedere);

       - Produsul in cauza nu a fost utilizat, este in ambalajul original si nu prezinta semne de deteriorare astfel incat produsul poate fi revandut in aceleasi conditii;

       - Produsul nu a fost achizitionat in cadrul unor campanii promotionale;

Pentru a beneficia de optiunea schimbarii produsului cu altul din portofoliul LENSA, clientul va reveni in magazinul fizic LENSA din care a facut achizitia sau va transmite o solicitare scrisa in acest sens la urmatoarea adresa: [email protected]. In cazul transmiterii solicitarii prin corespondenta electronica, LENSA va contacta persoana in cauza in vederea stabilirii conditiilor de schimb intr-un termen rezonabil, ce nu va putea depasi 15 zile de la momentul exprimarii optiunii de schimb.

NU se pot schimba produsele deteriorate, utilizate sau ale caror ambalaje prezinta defecte si nu mai pot fi revandute in aceleasi conditii. De asemenea, produsele realizate la comanda NU se pot schimba (ex. lentile cu dioptrii, culoare, ochelari pe baza de prescriptie etc.)

Prezenta sectiune se va putea actualiza de catre LENSA in functie de modificarile legislative aparute si de alte aspecte ce pot impacta informatiile prezentate anterior.

Actualizat: 08.02.2023